Belum/sudah Berkahwin, WAJIB baca Kisah Ini

Apabila saya tiba di rumah pada malam itu kerana isteri saya berkhidmat makan malam, saya memegang tangannya dan berkata, saya telah mendapat sesuatu untuk memberitahu anda. Dia duduk dan makan secara senyap-senyap. Sekali lagi saya diperhatikan cedera di matanya.


Tiba-tiba saya tidak tahu bagaimana untuk membuka mulut saya. Tetapi saya terpaksa membiarkan dia tahu apa yang saya berfikir. Saya mahu perceraian. Saya membangkitkan topik dengan tenang. Dia seolah-olah tidak terganggu dengan kata-kata saya, sebaliknya dia meminta saya lembut, mengapa?

Saya dielakkan soalan beliau. Ini menjadikan beliau marah. Dia melemparkan penyepit dan menjerit pada saya, anda tidak seorang lelaki! Malam itu, kami tidak bercakap dengan satu sama lain. Dia menangis. Saya tahu dia mahu mengetahui apa yang telah berlaku kepada perkahwinan kita. Tetapi saya tidak boleh memberi dia jawapan yang memuaskan; dia telah kehilangan hati saya untuk Jane. Saya tidak suka dia lagi. Saya hanya dikasihani dia!

Dengan perasaan yang mendalam bersalah, saya merangka satu perjanjian perceraian yang menyatakan bahawa dia boleh memiliki rumah, kereta kita, dan pegangan 30% daripada syarikat saya. Dia melirik dan kemudian mengoyakkan ke dalam keping. Wanita yang telah menghabiskan sepuluh tahun hidupnya dengan saya telah menjadi orang asing. Saya merasa kasihan masa sia-sia dia, sumber dan tenaga tetapi saya tidak boleh mengambil kembali apa yang saya katakan kerana saya disayangi Jane jadi mahal. Akhirnya dia menangis dengan kuat di depan saya, yang adalah apa yang saya telah dijangka menyaksikan. Bagi saya menangis itu sebenarnya sejenis pelepasan. Idea perceraian yang telah taksub saya selama beberapa minggu seolah-olah menjadi lebih kukuh dan lebih jelas sekarang.

Keesokan harinya, saya pulang rumah lewat dan mendapati sesuatu yang bertulis beliau di meja. Saya tidak mempunyai makan malam tetapi pergi lurus untuk tidur dan tertidur sangat cepat kerana saya bosan selepas hari yang penuh peristiwa dengan Jane. Apabila saya bangun, dia masih ada di meja tulis itu. Saya tidak mengambil berat jadi saya diserahkan dan sedang tidur semula.

Pada waktu pagi dia menyampaikan syarat-syarat perceraian beliau: dia tidak mahu apa-apa daripada saya, tetapi memerlukan notis sebulan sebelum perceraian. Dia meminta bahawa dalam satu bulan yang kita kedua-dua perjuangan untuk hidup seperti biasa kehidupan yang mungkin. Sebab beliau adalah mudah: anak kami mempunyai peperiksaan dalam masa sebulan lagi dan dia tidak mahu mengganggu dia dengan perkahwinan dipecahkan kami.

Ini adalah bersetuju dengan saya. Tetapi dia mempunyai sesuatu yang lebih, beliau meminta saya masih ingat bagaimana saya telah dibawa beliau ke dalam bilik pengantin pada hari perkahwinan kami. Beliau meminta agar setiap hari untuk tempoh sebulan saya membawa keluar daripada bilik tidur kami ke pintu depan pernah pagi. Saya fikir dia akan gila. Hanya untuk hari terakhir kami bersama-sama lumayan saya menerima permintaan ganjil beliau.

Saya memberitahu Jane tentang keadaan perceraian isteri saya. . Dia ketawa dengan kuat dan fikir ia adalah tidak masuk akal. Tidak kira apa muslihat dia terpakai, dia menghadapi perceraian, beliau berkata benci.

Isteri saya dan saya tidak mempunyai apa-apa hubungan badan sejak niat perceraian saya telah menyatakan dengan jelas. Oleh itu, apabila saya dibawa keluar pada hari pertama, kami kedua-dua muncul kekok. Anak kami bertepuk tangan di belakang kita, daddy mommy memegang di tangannya. Kata-kata beliau membawa saya rasa sakit. Dari bilik tidur ke bilik duduk, kemudian ke pintu, saya berjalan lebih daripada sepuluh meter dengan dia di dalam dakapanku. Dia menutup matanya dan berkata dengan lembut; jangan beritahu anak kita mengenai perceraian. Saya mengangguk, berasa agak kecewa. Saya meletakkan beliau turun di luar pintu. Dia pergi menunggu bas untuk bekerja. Saya memandu sendirian ke pejabat.

Pada hari kedua, kedua-dua kami bertindak lebih mudah. Dia bersandar di dada saya. Saya boleh bau aroma bajunya. Saya menyedari bahawa saya tidak melihat wanita ini dengan teliti untuk masa yang lama. Saya sedar dia tidak muda lagi. Terdapat kedutan halus di wajahnya, rambutnya telah beruban! Perkahwinan kami telah mengambil tol ke atas beliau. Selama satu minit saya tertanya-tanya apa yang saya telah lakukan kepadanya.

Pada hari keempat, apabila saya mengangkat beliau, saya merasakan rasa keintiman kembali. Ini adalah wanita yang telah diberikan sepuluh tahun hidupnya kepada saya. Pada hari kelima dan keenam, aku menyedari bahawa deria kita keintiman berkembang lagi. Saya tidak memberitahu Jane tentang perkara ini. Ia menjadi lebih mudah untuk menjalankan sebagai bulan susut. Mungkin senaman setiap hari membuatkan saya kuat.

Dia memilih apa yang memakai suatu pagi. Dia cuba pada cukup beberapa pakaian tetapi tidak dapat mencari satu yang sesuai. Kemudian dia mengeluh, semua pakaian saya telah berkembang lebih besar. Saya tiba-tiba menyedari bahawa dia telah berkembang jadi nipis, yang adalah sebab mengapa saya boleh membawa beliau lebih mudah.

Tiba-tiba ia memukul saya ... dia telah dikebumikan kesakitan begitu banyak dan kepahitan dalam hatinya. Separa sedar saya sampai keluar dan menyentuh kepalanya.

Anak kami datang pada masa ini dan berkata, Ayah, sudah tiba masanya untuk membawa ibu keluar. Bagi beliau, melihat bapanya membawa ibunya keluar telah menjadi bahagian yang penting dalam hidupnya. Isteri saya memberi isyarat kepada anak kami untuk datang lebih dekat dan memeluknya ketat. Saya berpaling muka saya dari sini kerana saya takut saya mungkin mengubah fikiran saya pada saat akhir ini. Saya kemudian diadakan beliau dalam tangan saya, berjalan dari bilik tidur, melalui bilik duduk, untuk lorong. Tangannya dikelilingi leher dengan lembut dan semulajadi. Saya diadakan badannya ketat; ia adalah sama seperti hari perkahwinan kami.

Tetapi berat badan lebih ringan membuatkan saya sedih. Pada hari terakhir, apabila saya memegang beliau di tangan saya, saya tidak boleh bergerak satu langkah. Anak kami telah pergi ke sekolah. Saya memegang dia ketat dan berkata, saya tidak menyedari bahawa kehidupan kita tidak mempunyai keintiman. Saya memandu ke pejabat .... melompat keluar dari kereta yang pantas tanpa mengunci pintu. Saya takut apa-apa kelewatan akan membuat saya mengubah fikiran saya ... Saya berjalan di tingkat atas. Jane membuka pintu dan saya berkata kepadanya, Maaf, Jane, saya tidak mahu perceraian lagi.

Dia memandang saya, terkejut, dan kemudian menyentuh dahi saya. Adakah anda mempunyai demam? Beliau berkata. Saya berpindah tangannya off kepala saya. Maaf, Jane, saya berkata, saya tidak akan bercerai. Kehidupan perkahwinan saya membosankan mungkin kerana dia dan saya tidak menghargai butir-butir kehidupan kita, bukan kerana kita tidak suka satu sama lain lagi. Sekarang saya sedar bahawa sejak saya dibawa beliau ke rumah saya pada hari perkahwinan kami saya sepatutnya untuk memegang beliau sehingga kematian kita lakukan selain. Jane seolah-olah tiba-tiba bangun. Beliau memberikan saya tamparan yang kuat dan kemudian menyelar pintu dan menangis. Saya berjalan di tingkat bawah dan memandu dari sini. Di kedai bunga dalam perjalanan, saya mengarahkan sejambak bunga untuk isteri saya. Salesgirl yang bertanya kepada saya apa yang perlu menulis pada kad. Saya tersenyum dan menulis, saya akan membawa anda keluar setiap pagi sehingga kematian kita lakukan selain.

Petang itu saya tiba di rumah, bunga di tangan saya, senyuman di wajah saya, saya berlari naik tangga, hanya untuk mencari isteri saya dalam -dead katil. Isteri saya telah berjuang KANSER bagi bulan dan saya begitu sibuk dengan Jane untuk perasan. Dia tahu bahawa dia akan mati tidak lama lagi dan dia mahu menyelamatkan aku daripada apa reaksi negatif dari anak kami, sekiranya kami menolak melalui dengan divorce.- Sekurang-kurangnya, di mata kami son-- saya suami yang penyayang ... .

Butir-butir kecil dalam hidup anda adalah apa yang benar-benar perkara dalam hubungan. Ia bukan rumah agam itu, kereta, harta, wang di bank. Ini mewujudkan persekitaran yang kondusif untuk kebahagiaan tetapi tidak dapat memberi kebahagiaan pada diri mereka sendiri.

Jadi mencari masa untuk menjadi rakan pasangan anda dan lakukan perkara-perkara kecil untuk satu sama lain yang membina keintiman. Jika anda tidak berada dalam hubungan yang sekarang, ingat ini untuk yang kedua (atau ketiga) masa sekitar. Ia tidak pernah terlambat.

Jika anda tidak berkongsi ini, tiada apa yang akan berlaku kepada anda.

Jika anda melakukannya, anda mungkin menyelamatkan perkahwinan. Ramai daripada kegagalan hidup adalah orang yang tidak sedar sejauh mana jarak mereka untuk kejayaan apabila mereka berputus asa.

SHARE with LOVE

1 Response to "Belum/sudah Berkahwin, WAJIB baca Kisah Ini"

  1. direct translation ke translate guna google translate? bahasa berbelit2.

    ReplyDelete