Lembu Mengamuk Di Ipoh



IPOH : Sembilan warga pelancong Singapura telah diserang oleh seekor lembu yang mengamuk di tengah-tengah pusat bandar di sini. Kumpulan pelancong bersama-sama pemandu mereka ketika itu sedang menikmati tau fu fah di sebuah gerai di Jalan Raja Musa Aziz ketika haiwan mengamuk itu muncul dan mula menyerang mereka pada kira-kira jam 4.00 petang semalam.

Seorang suri rumah H.P. Tan berkata, kejadian itu menyebabkan empat orang ahli kumpulan yang tercedera, termasuklah suaminya yang berusia 74 tahun kerana terjatuh dan mengalami luka-luka di telinga, jari dan lengan .

"Suami saya trauma dengan serangan itu," katanya.

Rakan mereka , Iris Teng berkata lembu telah memijak dada kakaknya setelah terjatuh.

"Kami masih belum mengetahui tahap kecederaan beliau," katanya ketika ditemui dan sedang menunggu di luar Unit Kecemasan Hospital Raja Permaisuri Bainun pada kira-kira jam 6 petang.

Dua lagi rakan-rakan yang lain mengalami lebam dan luka menurut Teng.

"Kami sering pergi ke Ipoh beberapa tahun kebelakangan ini. Kami juga pergi ke Cameron Highlands pada hari Isnin.

"Ia sepatutnya menjadi satu perjalanan yang baik tetapi bertukar menjadi satu pengalaman yang dahsyat, " katanya.

Menurut seorang saksi, selepas menyerang pelancong, lembu tersebut berlari-lari berdekatan Jalan Yau Tet Shin, di mana terletaknya sebuah restoran popular di Ipoh sebelum ke Jalan Sultan Iskandar sambil diekori anggota polis dan pegawai-pegawai Pertahanan Awam Jabatan.

Haiwan itu akhirnya terperangkap dan lemah apabila ia memasuki kawasan Elim Gospel Hall di Jalan Chung Thye Phin.

Akhirnya diketahui bahawa lembu yang sepatutnya bakal dijadikan korban Aidiladha ini telah melarikan diri dari kandang yang terletak kira-kira 5km dari tempat kejadian.

0 Response to "Lembu Mengamuk Di Ipoh"

Post a Comment